Adolf Hitler autója – Mercedes Benz W 150/770 Cabriolet

Sinsheim-i küldetés 1.

A Mercedes Benz W 150 vagy másik nevén 770-es típus, vagy Grosser Mercedes 1938-1943 között került gyártásra, a Mercedes Benz   W 07 követőjeként. Hitler mindig is rajongott a Daimler ház luxusautójaiért, így nem meglepő, hogy ebből a modellből is volt neki.

DSCF3977
A kor egyik legjobb, legdrágább és legszebb luxuslimuzinját majd negyven centiméterrel meghosszabbították, így érte el a 6 méteres hosszúságát, a tengelytávot 13 centiméterrel növelték, így 3,88 m lett végül.

Az alváznál az U alakú kereszttartók helyet ovális csöveket alkalmaztak préselt acélalkatrészekkel.
A dobfékek mechanikus működését egy hidraulikus váltotta fel, a felfüggesztésnél a merev tengely átadta a helyét elöl egy kettős-keresztlengőkarosnak, hátul pedig egy De-Dion tengelynek.
A motor teljesítménye a kompresszoros változatnál 30 lóerővel növekedett meg, ami 230 lóerő (169kW) összteljesítményt jelentett, a hengerűrtartalom 7600 cm3 volt.

Az autó a Daimler ház csúcsmodelljeinek összevetésében az egyik legimpozánsabb volt, a maga egy méter magas hűtőrácsa mindent elmond erről.

Az autót csak néhány gazdag magánszemély vásárolhatta meg, de főként a Harmadik Birodalom vezetői, és a kormány részére gyártották. Az autónak az ára nem volt hivatalosan megadva.

A Sinsheim-ben kiállított darabot 1938-ban szállították le a birodalom kancellárjának. Az autó páncélozottsága miatt a súlya 4800 kilogramm volt.

Extrák a kiállított járművön :

Mercedes Benz W 150/770

merc770cab

  1. Egy igazán erős 230 lóerős 8 hengeres soros motor.
  2. Golyóálló 20 kamrás gumiabroncsok.
  3. 40 mm-es páncélozott üvegek.
  4. 13 cm-rel megemelt ülések Hitlernek az anyósülésen.
  5. 13 cm-rel megemelt lábtartó (padlólemez) a jobb oldalon a Führernek.
  6. A súlycsökkentés érdekében alumínium sárvédők, modern lekerekítéssel
  7. Védőpajzsként is funkcionáló pótkerekek
  8. Elektromágnesesen záródó ajtózárak
  9. Mangánötvözetű páncélpadló és egy páncéllemez hátul. Az autó teljesen aknabiztos.
  10. 300 literes benzintank.
  11. Fehér rézből készült motorhűtő.
  12. Pártjelkép (horogkeresztes zászló)
  13. Általános páncélozottság körbe – 18 mm.

Adolf Hitler állandó sofőrje Erich Kempka SS-Obersturmbannführer (alezredes) volt.

Hitler rendszeresen mutatkozott a nép előtt, gyakran felállva integetett a kocsiból, amelyben csak ülő helyzetben volt védve a merénylőktől, lévén a kabrió autónak a teteje volt az egyetlen gyenge pontja.

További képek Sinsheim-ből:

Brutális egy méter magas hűtőrács

Brutális egy méter magas hűtőrács

Védőpajzsként funkcionált.

Védőpajzsként funkcionált.

 

 

Jól olvasható a megrendelő nevére kiállított számla.

Jól olvasható a megrendelő nevére kiállított számla.

4 cm vastag páncélüveg.

4 cm vastag páncélüveg.

6 méter hosszú monstrum...

6 méter hosszú monstrum…

 

A Führer szeretett alkudni, ez is biztos egy kedvezményes ár a részére.

A Führer szeretett alkudni, ez is biztos egy kedvezményes ár a részére.

3,88 tengelytáv :)

3,88 tengelytáv :)

 

230 lóerő 1938-ból